duminică, 14 iulie 2013

Aventuri pe bicicleta - Tura prin "Codru"


La o saptamana de la Maratonul de la Baia Mare, am considerat ca e momentul pentru o tura prin Codru, mai ales ca in acest an am pedalat prea putin pe aici, comparativ cu anul trecut. Pe scurt, "Codru" e o padure, defapt mai multe paduri ce trec peste dealuri si leaga judetul Satu Mare de judetul Maramures. 




Si noua ne place foarte mult in Codru, ofera multe optiuni pentru trasee de pedalat cu urcari si coborari faine si privelisti frumoase, atat cat poate sa iti ofere cateva dealuri cu altitudine maxima de 500m.

Impreuna cu Cristi si Aron am plecat cu masina de dimineata pana in Homorodul de Sus de unde am inceput usor urcarea in padure pe langa lacul Oteloaia. 

Am intrat direct in pita, in primii 5 km doar urcare cu aprox. 320m diferenta de nivel. Pamantul nu era noroios, in schimb era moale bine ceea ce o facut si mai dificila urcarea. Ajunsi sus pe creasta si trecuti in Maramures, urmeaza o coborare mica dar din pacate plina de noroi, fiind nevoit sa cobor din sa la un moment dat. 




 Apoi iesim din padure si dam de "autostrada" ce coboara spre Asuajul de Sus. Aici facem o poza si incepe coborarea care e lunga de vreo 4,5km iar eu prind o viteza max. de 35km\h...o coborare precauta totusi :).
Ajunsi in Asuaj, Cristi vad ca taie putin ruta obisnuita si o luam la urcare sus pe deal unde ne orpim la umbra nucului batran sa mancam o banana si pentru hidratare. 


Dupa 5,10 min de pauza continuam urcarea intrand pentru putin timp in padure dupa care iesim in coborare pe o portiune de asfalt unde ma duc in foaie mare si viteza 9 cu o viteza max. de 58.8km/h, dealtfel aceste portiuni rapide de asfalt sunt printre preferatele mele.





Usor intram iarasi in padure, si in urmatorii 4km facem o diferenta de nivel aprox 300m dar cu portiuni de panta inclinata bine, iar pentru dificultatea ei am denumit aceasta urcare "dansul miresei" :).




 
Trecuti de acest dans, urmeaza coborare si numa coborare spre zona Chilia, apoi asfalt pentru ultimii 3km pana in Homorod la masina.
Toata tura a fost de 33,31km cu o diferenta de 808m si o durata de pedalare totala de 2:18:49sec, plus opririle.
 

 Toata tura o puteti vedea AICI .



Un comentariu: